tisdag, december 27, 2005

Man vs. städskåp

















...å städskåpet vinner på teknisk knock-out!

Gud så tjatig den här kampen börjar bli.
Fullständigt orättvis.
Jag har inte skuggan av en chans!
Vårt städskåp äger & kontrollerar matchen rakt igenom.
Jag försöker sakteliga dra ut dammsugarslangen, men som i ett NAFS kontrar städskåpet med att koppla på sladden till strykjärnet PÅ dammsugarslangen, varpå torkställningen fastnar i strykjärnssladden som i sin tur drar med sig svabben OCH mattpiskan ( som hittills stått vid sidan av och tittat på )
Alla har nu tagit parti för städskåpet.

Som om alla hushållstekniska attiraljer flinar mig rätt upp i käften!!?

Förgäves försöker jag hitta en lucka in mot svabbhinken, men någonting tar emot längre in, är det toapappret?, är det torkypappret?, vad i helvete är det som stretar emot så energiskt?
Allt hänger på kanten nu.
Jag har för ett ögonblick glömt av varför jag öppnade städskåpet!
Skulle jag stryka?
Skulle jag svabba?
Piska mattorna, hänga upp tvätt?
Vad fan skulle jag i städskåpet å göra?
Skulle knappast bara öppna skåpet och låta mig bli förnedrad ännu en gång!?
Eller skulle värmeljusen fram? Dom som låg bakom svabbhinken och hindrade mig från att få in strykjärnet, torkställningen, dammsugaren, slangen & mattpiskan ...

4-0 till städskåpet.

Igen.

Men en dag...då jävlar...