måndag, september 19, 2005

Fy skäms på dig, Bengt Källquist!

"Ärade publik, barn i alla åldrar. Hjärtligt välkomna till Cirkus Maximum - Sveriges Nationalcirkus!
Jag hoppas att årets föreställning "Formidable" kommer ge er lika mycket glädje och värme som det har gett mig att utforma denna föreställning.
Trevlig förnöjelse!"




Glädje - Poooaah!

Förklara istället hur 1 vuxen och 1 barn går ifrån Din Cirkus 580 kronor fattigare!?
Vare sig det vuxna barnet eller något av alla de yngre barnen blev ju något gladare!?
Bengt, Din Cirkus gör ingen glad.
Jag såg mig omkring vid utgången.
Din Cirkus skapar bara ledsna miner.
2½ timmes rent kaos. Försäljningshysteri! Leksaker som ni kör upp i ansiktet på alla ungar.
Godis, chips, läsk, popcorn, glass, varm korv, leksaker, leksaker och leksaker.
Måtte din Cirkus aldrig mer lura barn i alla åldrar till något skratt.
För det enda Din Cirkus lurar är barnens veckopengar!
Du åker land och rike runt för att lura barn i alla åldrar på pengar!
Jag var naiv, och trodde att det fanns en passion och glöd för sånt där ni håller på med.
Nåt äkta.
Men det fick jag bekräftat i lördags den 17:e september.
Att det är en bluff.
Nä, åk land och rike runt, ställ dig i manegen och berätta sanningen.
Säg VARFÖR Du egentligen håller på i cirkusbranschen!?
Förklara hur mycket Du plockar ut ur den här cirkusen, och hur mycket Du ger dina sura, bittra medhjälpare?
Det finns ingen glädje i Din hyperkommersiella cirkuskaravan!
Usch.













( bilden föreställer en skojare )

1 Comments:

Blogger Bloggman said...

Det syns ju på bilden att Korvstoppargubben är en rövare med bromsspår i fillingen som hans kuvade fru måste ta hand om medan han själv sitter snett på sin feta plånbok och pratar i en solkig mobiltelefon då han röker och skrockar och hostar usch.

9:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home